четвртак, 17. мај 2018.

Тихомир Остојић и Остојићево Рајко. Л. Веселиновић


Зашто само волем тако то мало селенце! Зашто! То сам и ја себе питао често, али правог одговора не знам још ни сад. Та леп релативно није - видео сам и лепши вароши. Али за њега ми је срце прирасло, у њему сам срце оставио, кад сам дошо, па ми је још и сад тамо. Тих. Остојић, Мој Дневник
Тихомир Остојић је један од наших ретких ителектуалаца који су одржавали везе са својим родним местом и после одласка из њега. Живе слике из детињства нису избледеле у његовој свести његовом сећању ни у гимназији, ни на пештанском универзитету, нити зрелим годинама за време професуре у Новом Саду. Захваљујући његовом дневнику И обимној преписци између њега И његовог професора и
добротвора, а после колеге у новосадској гимназији, Јована Грчића, са једне стране, И његовог брата од тетке, Илије Белеслијина, свештеника И песника, са друге стране, ми можемо пратити његове доласке и одласке у свој мили Семиклуш, у једно овеће банатско село полегло по вици лесне терасе чије је подножје при високим водостајима запљускивала река Тиса која је одувек привлачила дечаке на купање и брање јагода по њеним разлисталим врбовим јагњединим гајевима, о којима ће, иначе, Тихомир
говорити са љубављу.
Тихомир Остојић родио се 5. јула 1865. године. У Остојићеву су доскора живели неки од Тихимирових другова из основне школе. Они су о њему радо причали и сећали га се као доброг, племенитог, лепог, живахног и хитрог младића, кој је у колу и на рогљу радо свирао егеде и са лакоћом прескакао зидове од набоја, покривене пошивањем од туљева (кукорозовине), а подигнутих између суседних кућа, њиховог дворишта и башта пуних багремова на бразди шљива, јабука, жеже и метле.

Нема коментара:

Постави коментар